Kärlek

Sömnlösa nätter kommer och går. Likaså gör människor, ena stunden är de där och andra inte.
Har vi glömt hur man återfår balansen från ett ben till två?
Har man vant sig att alltid stödja sig på någon annans, att inte alltid vara beroende av bara just en själv utan av två i en enhet? Börjar vi bli beroende av tvåsamheten men samtidigt glömt bort hur det verkligen är att tycka om, att älska..
Enkelheten i att bara tycka om och vara trygg med någon var så enkel förut, men är det inte längre. Om jag ska vara ärlig så har den tryggheten glömts bort av mig.. För tryggheten i den ena är balansgång hos en annan.. Och det har väl blivit så, att jakten efter någon är mer spännande än det som kanske egentligen är det bästa. Vi har tappat bort det där som kan vara så simpelt fast ändå svårt. Men vi talar väl alla i gåtor hela tiden med och det kanske det är så det är, kärleken förblir en gåta i sig..



Dagen började med att jag vaknade till väckarklockan, känndes alldeles för tidigt att kliva upp.. Men jag mosade mig ur sängen och kom lyckligtvis i tid in till butiken så jag hann springa iväg och köpa blåbärsmuffin, kaffe och damsuga! Dagen har varit seg, men jag har en bra bok så tiden flöt på.
En halvtimma innan stägning dyker två bekanta ansikten in i butiken, Titti Shultz (eller hur det stavas) och Jill Jonsson! Jag fick hjälpa dem med en hel del skoprovning, resulterade i att inga skor passade och de gick härifrån tomhänta.. Kul att få serva lite "känisar" iaf, hahahahaha!
Nu ska jag ta på mig träningskläderna, bege mig ner till ICA ringen och sen spatsera hemåt där middag och film följt av mycket sömn infinner sig!
Imorgon kommer Dess med :D

Peace
/Tove Sand


Kommentarer
Postat av: suss

ja det var så hærligt att høra din stæmma med ;) nu vill jag hem hærifrån. å se din lægenhet :D ær trætt på danskar............ :P

2007-08-04 @ 18:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback