Veckan

Just för tillfället känns det som om jag gör inget annat än att jobba.. Gör iofs inget men jag skulle väldigt gärna vilja ha lite sol på min återigen bleka kropp!

Veckan har gått i alldeles för snabb takt och det är knappt så vi hunnit med oss.
I onsdags var på på Hunkydorys coctail party, vilket resulterade i att vi blev runda under fötterna och begav oss till vår sida av stan, från östermalm till södermalm! Man kände sig lite malplacerad där på andra sidan i sina röda plastskor och gula jacka, medan de andra verkade ha en dresscode på höga sitllett klackar och svart?
Galet blev det i vilket fall tills Jens dök upp och sa att det var nog dags för oss att åka hem.. Så Karin vandrade hem och vi andra 3 satt oss i taxi påväg hem, trodde jag.. Vi somnade iaf snabbt hemma hos Ninja efter mycket babbel och skratt. 06.35 vaknar jag av att Jens rycker mig i foten och säger att taxin kommer om 5 min om jag ska ha skjuts hem.. Han skulle själv in till sjukhuset för operation. Så jag klev upp men huvudet exploderade och jag la mig och somnade om igen.. Runt 9 snåret masar sig jag och Ninja oss upp, lite lätt bakis och åkrn in till butiken och avnjuter en frukost från Tully´s.. Sen jobbade jag hela dagen i butiken, från öppning till stägning, och efter stägning åker iv iväg på inköp hos Hunkydory, skrattar åt gårdagen, äter första målet mat för dagen och köper alldeles för mycket kläder, men ack så underbara! Hemma var vi strax efter 23 snåret, en aning trötta! Strax efter dök pappa upp hemma hos mig för att sova över, han skulle hämta handikappade Jens som nu snart har ett fungerande knä igen, eller ja, efter 6 veckor på kryckor och sen 5 ytterligare månader av rehab! ÄNTLIGEN är det jag som får reta honom med att vara handikappad och gå på kryckor !!!!!!!!!!!

Nu sitter jag på jobbet, varit och käkat frukost med pappa på Waynes och ska snart ta tag i dammsugaren och skurmoppen nere i butiken.. Borde egentligen inte vistas här, jag blir paaaaaank! För bara den här veckan har jag handlat för flera tusen.. Tusen som jag inte ens har!:P Men ett par SKIT snygga Les temps des ceries jeans, en Rutzou väska, och två toppar från American Vintage är lätt värt det!

Nä, jobb var det?

Sunshine, where you walk..
/Tove Sand

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback