Ex-factor

is this just a silly game that forces you to act this way
forces you to scream my name, then pretend that you can't stay
tell me, who i have to be to get some reciprocity


care for me, care for me, i know you care for me
there for me there for me, said you'd be there for me
cry for me cry for me, you said you'd die for me
give to me give to me, why won't you live for me.


Lauryn Hill, åh, ljuv musik och underbara texter!
Smärta, smärta, smärta, den nästan känns genom låtarna..

Igår när jag såg på Grey's så insåg jag att allt, allt man har kan försvinna på bara en sekund.. Allt kan verkligen rasa från drömland till ett rent utsagt helvete. Visst har jag förlorat folk och saker jag älskat i mitt liv, men att bli påmind sådär, bara genom en fånig Tv serie och bli så pass berörd trodde jag inte.. Jag trodde inte att det skulle påverka mig som det gjorde..
Musik kan påverka mig nått så otroligt, som den lilla bit jag klistrat in av "ex-factor", den låten hade stor mening i mitt liv förra våren och när jag lyssnar på den igen kan jag känna känslan krypa tillbaka, men skönt nog så försvinner den så fort jag stänger av bilmotorn och musiken tystnar med den..

Nu har jag bestämmt mig att jag vill finna ny musik i livet, en ny melodi, en ny början och ett uppdaterat jag! Jag vill inte börja på nått helt nytt och radera det gammla, utan bara rensa ur och endast behålla det jag verkligen vill ha och behöver..


Och henne vet jag med mig att jag verkligen vill ha och kommer behöva i mitt liv, sålänge jag lever!
/Tove Sand

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback