Gammal vänskap..

..rostar aldrig!

Igår morse var det engelska prov direkt på morgonen, var inte många poäng man missade på det skulle jag tro eftersom att det måste vara ett av världshistorens lättaste prov, och det är ingen överdrift!
Sedan så ringde min gammla vän Sanna och frågade om vi skulle ses ( som vi för övrigt sagt att vi ska i kanske 5 månader nu), så det blev träning efter skolan och sedan begav jag mig ned på Wayne's där vi skulle ta en te och prata om allt som hänt i våra liv...

Efter ca 1 ½ timma där så tyckte Sanna, eftersom det var onsdag och allt, att vi kunde gå ut och kolla läget och kanske ta en öl eller två. Så visst, jag hade ändå inte ätit någon middag så vi begav oss upp på biteline så jag fick köpa och det blev väl ungefär 3 öl var, haha! Vi hade inte fått nog då heller så vi gick ned mot stan, Svenssons var stendött så vi betämde oss för att gå på liquid eftersom deras daquaries (eller hur det stavas) är de bästa!! Så där blev det några sånna, öl och vi slog tillomed på stort med tequila, haha..

Sedan tackade vi för oss eftersom att tröttheten började ta över helt och hållet och styrde stegen hemmåt. Väl hemma så kom jag på att det var tvätt som skulle hämtas så vi smög oss ned i källaren till tvättstugan och sedan tillbaka, så tyst som möjligt för att inte väcka mamma.. Efter det slänge vi oss i sängen och somnade väl mitt i ett samtal..

Halv 8 i morse vaknade vi båda, hur pigga som helst och Sanna betämmde att hon skulle gå till skolan ändå, men en timma senare ringde hon och sjukanmälde sig, så länge varade den kämparglöden! Så vi segade på och somnade till slut om i ca 2 timmar innan vi gjorde oss i ordning för lite lunch nere på stan. Så vi åkte och köpte sallader och satt oss på en bänk i solen innan vi begav oss ut på IKEA för att kolla på soffor åt mig.. Jag kommer nog aldrig kunna bestämma mig för vilken det ska bli.. Efter det blev det mjukglass och så gick vi ut och satte oss i solen i en timme..
Och som avslut på dagen sitter jag nu i skolan på kreativt skrivande, ska egentligen sitta och skriva klart min novell, men den har jag såklart hemma så jag har absolut inget att göra här förutom att förgylla med min närvaro, haha!

Ikväll blir det pluggnig på hög nivå eftersom det är religionsprov på kristendomen imorgon, men innan det ska jag ta mig en tupplur ute i solen!

Våren är äntligen här
/Tove Sand


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback