Naturkunskap B

Måste vara ett av det onödigaste ämnen jag läst! Vad ska jag med de här kunskaper till?! Inte precis att jag kommer ha använding av kunskaper om mördarceller eller liknande när jag i framtiden öppnar min butik, nej, det är helt enkelt inte nödvändigt kunnande för min del.. Men det är bara att kämpa till sig ett G så att man inte sänker meritvärdet med ca 0.6 ...

Igår skrev jag klart min gästlista till studentmottagningen och mamma höll på att få en hjärtattack, ca 70 står som inbjudna och det är säkert några fler som kommer att rammla till! Eftersom det är några som kommer att åka runt på en del mottagningar så är det inte alla som kommer vilja ha mat, men man får ändå räkna med att ca 60 kommer att käka, så planera mat för 60 personer gav mamma mer eller mindre andnöd, och inte bara pga maten utan allt som kommer till eftersom jag är en rätt krävande ung dam ;)
Jag vet exakt hur jag vill att det ska se ut i trädgården och hur vi ska ordna allt, men mamma och pappa hänger bara inte med på noterna ännu, sedan kommer vi till alla kläder och grejer som ska finnas, klänning till trappan har jag redan, men frågan är ju hur ren och fin den kommer vara efter lastbilen? Så då har jag hittat en annan som jag skall byta om till senare som jag även kan ha på kvällen. Sedan kommer vi till skor, skor skor skor måste jag ju ha som passar till klänningarna. Och sen så ska mamma sy min studentbal klänning, den måste jag också fixa skor till, men jag måste hitta rätt tyg till klänningen först! Och sedan ska inbjudningar skickas ut med, det måste göras nu i april så folk som inte bor här som ska komma hinner planera :)
Som ni ser är det en hel del att stå i, haha!

Nu efter denna oerhört tråkiga naturlektion är det ytterligare en mycket intressant, religionskunskap (kristendom) och sedan är veckan äntligen över och jag får gå och träna..
Kvällen blir nog lugn hemma med mami, morgondagen består av Sandra och partey!

Bon weekend
/Tove Sand

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback