Studentbal + sjuk lördag

I fredags var det en dag full med förberedelser av alla dess slag och jag var panikartat klar vid halv 5 snåret (en timma innan man skulle infinna sig på södra berget).
Alla var så otroligt fina och jag var grymt nöjd med min klänning som blev i princip exakt så som jag ville ha den!
Alkholen började rinna ned och middagen var lång och utdragen men sedan blev det feeeeeeeeeest!:)
Vid halv 2 tiden fick papi komma och hämta mig och 6 andra tjejer för att skjutsa ned oss till stan där jag snabbt vek av från skaran och begav mig hemmåt..

Lördagen vaknade jag av att Vincent låg och krälade och bet mig i håret, sötare valp får man leta efter! Jens och Elin var och hämtade honom i fredags, bara 8 veckor gammal... SÖT!
Hyffsat sliten tog jag mig upp vid 11 och segade sedan på här hemma och busade med sötnosen tills han somnade och fortsatte igen efter en liten tupplur:) Vi drog oss upp till pappa och sen ner på stan innan de for tillbaka upp till Åre..
Då begav jag mig hem till papi för att förbereda inför kvällens grillning med SFGF som slutade i att jag ,som skulle vara nykter, rammlade ned på stan under rätt ostadiga former med Sussie! Haha, vilken kväll,helt underbar och helt galen, snacka om att bli som små barn igen!

Det hela började med att vi gick på Irish, gick på toa och vände sedan och gick ut igen, begav oss bort på Svenssons (som de nu har höjt till 20 på och vi trodde att vi skulle bli nekade). Vi gick ostadigt men självsäkra fram till vakten, som tur var det en av de gamla som stod och han känner ju igen oss, och när vi kommer fram säger han "Welcome to Sweden" men vi hör nått i stil med att det var 20, haha! Så vi börjar ställa en massa dumma frågor om varför de höjt och sussie börjar gnälla "Men vi eeeeeeeee jö snart tjuugiiiiiii" och han börjar genast skratta och frågar om vi hörde vad han egentligen sa. Och nej det hade vi ju uppenbarligen inte, så han upprepade "Welcome to sweden" och vi började ju gapskratta och han sa åt oss att "haha, tjejer gå nu bara in".
Väl inne såg vi att Svenssons är nu inte längre vad den än gång var, tråkigt tyckte vi, slog oss ned och tog en öl. Väl uppdrucken och när vi kände att vi var färdiga med stället begav vi oss till Liquid där der bjöds på dans, öl och limmning av högsta nivå, men den niten gick inte vi på och drog till med att vi snart skulle vara tillbaka! Vi sprang mot torget där vi mötte upp Freddie och Dan och begav oss med dem ned mot Coppers där vakten tyckte att jag och Sussie kanske druckit en aning mycket men Sussie svarade "Nej absolut inte, jag är redo för mer" och jag höll fnissande med och försökte allvarligt övertyga honom om att vi skulle sköta oss fint, så han skrattade och släppte in oss..
Där bjöds det på cider och massa prat innan det började tändas och vakterna kom och sa att det stängde medans vi blev förvånade över att klockan blivit så mycket och undrade vad vi nu skulle göra? Väl ute från stället tävlade för jag fick nån ide om att rida på Dans rygg och Sussie skulle självklart tävla emot så hon hoppade upp på Freddie och iväg sprang de, haha.. Mot kebab city där vi flög in genom dörren, sprang igenom lokalen som en virvelvind och sedan ut igen. När vi nått Donken så kom en 55 pårig berusad kvinna fram till mig och ville att jag skulle hjälpa henne att ringa efter taxi, och självklart, jag ringde och ordnade en och sedan satt vi oss ned och pratade om livets stora allvar, kärleken.. Vis kvinna, och mycket underhållande. Jag hjälpte henne in i taxin och sedan begav vi oss alla 4 hem mot mig där vi damp ned i soffan med vin och snackade strunt för att vi sedan somna runt 6 tiden i morse, nöjda och glada!

Veckan som varit har innehållit många citat och jag har ett vinnande, helt sjukt ett: "Jag suger kuk så jävla hårt när jag är full så jag kan inte vissla dagen efter! Kolla, jag är ju helt svullen" HAHA!


Lite bilder från igår, sista bilden är väl för underbar när mina närborrar ser ut som de är stora som hus, haha!

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback