Från hemma till borta

Så känns det att anlända tillbaka efter helgen, som att åka från hem till bort.

Resan påbörjades med pepp musik, en laddad Johanna och en laddad Tove! Skidorna och snowboarden och all dess tillbehör i baksätet, bakluckan proppad med packning och tanken var full innan vi åkte.. En highfive och sedan satte alla våra meninslösa små skämt och allt struntprat om livet igång! Klockan var strax efter 7 när vi väl var på väg och räknade väl med att vara framme vid 11 tiden, men klockan hann bli strax efter 1.
Nämligen så hände det ett litet missöde påväg upp, strax efter bräcke tror jag att det var.. Vi låg mitt ute i ingenstans och körde, snöoväder såklart, och en rätt halkig väg, vi fick en liten sladd men rattade snabbt upp det men några sek senare kom världens eftersladd och då insåg jag att vi var körda.. Jag skrek väl till lite när vi snurrade runt och Johanna frågade om jag skämtade! Jo självklart gumman, jag leker bara lite?!
När vi väl stannade stod vi åt fel håll ca 10-15 meter från vägen med en skogen bara 3 dec från baken på bilen. Jag fick panik och ångest och Johanna skrattade och sa typ: Vad hände?  Jag själv gjorde det smarta draget att ringa pappa, säga att vi slirat av och att jag ringer snart igen, haha!

Jag fick stanna lite bilar och fick hjälp med att ringa bärgning, så efter ca 30 min kom en glad gubbe och drog upp oss, vilket tog sin tid, men tack och lov e det bara nå plast skit som gått sönder på bilen och inget annat, och vi e ju välbehållna, dokc jobbigt att ha detta i bakhuvet gnagandes hela tiden.

Helgen i övrigt var underbar! Frukost på Lok & Latte i lördags innan Gabbi började jobba, sedan satt jag och Elin och avsmakade hennes "prov latte". Efter det en liten sväng på byn, men med alldeles för lite sömn i bagaget så bar det av hem för mig jens och elin för att bara ligga i soffan och mysa med Ozzy! Äh, ska inte detaljera helgen mer, men den har varit skön, med allt vad den inneburit! Bubbling på tott, frukost på tott med utsik över det härliga, kramats med folk som jag älskar, mycket te och ljus och ett hjälpande lyft från Gabbi. Tack! Och sen måste jag tillägga att jag bara älskar att vakna framför ett fönster där jag ser skutan bada av snö och i solsken!


Det krävs så lite, för att göra så mycket
/Tove Sand

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ditt liv verkar så roligt och obegränsat, precis så skulle jag också vilja leva.
Du verkar ur skön :)

2007-11-24 @ 12:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback