Höst

Hösten kryper sig närmare och närmare. Kylan smyger sig på och ibland känner jag av dessa friska vindar jag sålänge gått och väntat på.
Halsduken har jag numera omvirad kring halsen och mössan ligger nära till hands i väskan.. Nya handskar måste införskaffas!
Jag tror inte att någon som känner mig väl har undgått att jag älskar hösten. Trots att jag hatar mörkret i min ensamhet så älskar jag att kura ihop hemma i soffan medan de mörkaste timmarna smyger sig på och kylan blir allt mer bitande.
Hösten har alltid medfört sig något nytt till mig och denna är inget undantag. Denna höst ger mig Norge och jag kunde inte längtar mer efter lite miljöombyte!

I helgen jobbade jag som vanligt och så har jag bara spenderat en massa tid med Hanna. Vi hyrde "the Notebook" och jag bara kan inte få nog av den filmen!! Kanske är det så trots allt, att du&jag slutar upp med varandra som vi sa. Allie och Noah gjorde iallafall det, de dog i varandras armar och fick aldrig, aldrig, aldrig nog av varandra trots allt bråk och han gav aldrig upp hoppet om henne.. kanske du aldrig riktigt gjorde det heller? Kanske ingen av oss riktigt tappat tron? Och får vi någonsin veta? Kanske, kanske inte...
Det är i vilket fall som helst den mest underbara film och den finaste berättelse som någonsin skrivits! Men vi kanske ska låta det vara så? Kanske finns inte den kärleken i verkliga livet, den kärleken som har filmatiserats tusentals gånger, om och om och om igen.. Kanske vi bara ska lämna det åt fantasin..
Will we ever know for sure who´s the one?

This just might hurt a little
love hurts sometimes when you do it right
dont be afraid of a little bit of pain
pleasure is on the other side.
Let down your guard just a little
i'll keep you safe in these arms of mine
hold on to me pretty baby
you will see I can be all you need if you stay
won't you save,


Save room for my love
Save room for a moment to be with me
Save room for my love
Save a little, save a little for me
Won't you save a little
Save a little for me

Sweetheart
/Tove Sand

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback