Misär

Jag var nere i mycket god tid vid tågstationen i morse. Gick in på banhof för att få i mig lite frulle och för att köpa med lunch till resan hem. När klockan är 5 i 11 underade jag varför tåget inte rullat in på perrongen ännu, det kunde ju inte vara så försenat från trondheim? 1 minut i 11 när det endast var två minuter kvar till tågets avgång och det ändå inte rullat förbi fiket och in bredvid stationshuset tog jag mina grejer och skulle gå ut, och där, där rullar tåget iväg....... Det har alltså inte kommit från trondheim som alltid annars OCH det går 2 min före avgångstid. Och jag vet, jag var grymt sent ute, men jag hade ju suttit på det där tåget om det som enligt tabell gått 11.01. Jag stor bredvid och kollade på när mitt tåg hem rullade utan mig.
Jag fick springa upp på turistbyrån för att boka om biljetten, men ringde Sj och undrade hur jag skulle göra. En sur jävel medelade att även fast jag hade ombokningsbar så kunde jag inte boka om även fast tåget gått tidigare än utsatt. Så då bad jag henne boka om biljetten från Östersund iaf, men nej fick jag barsk till svar, det var "samma biljett" fast ett annat tåg, så det gick inte för sig. Vad hände med att kunden alltid har rätt?
Skit i helvete,  det bara att punga ut för en ny biljett, en resa som dessutom skulle ta 6h och 50 min. SUCK!

Så nu sitter jag här på tågstationen i östersund, efter 2 bussbyten. 2 bussbyten för den korta vägen från Åre till Östersund, det är ett skämt!
Jaja, resan startade 12.10 och vid 19 tiden får jag äntligen kliva av på Västra station hemma och gå ut på middag med mami! Och sen ska jag bara vara med min kära. Och imorgon är det kalajs för farsgubben!

Nu ska jag dona på lite, köpa Stoffes efterlängtade bok som jag sprang på här på pockethyllan och vid kvart i 4 ta tåget till kära Sundsvall.

Tove

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback