Studentdagar

Måste hämta igen mig nu, jobbig vecka att vara i stan, alla rycker och drar i en och studenten med all dess tillbehör, men studentdagen (torsdags) var en underbar dag! Tack alla!

Anlände till Sundsvall i tisdagskväll om jag inte minns fel.. Direkt på med klackarna och ned på stan. Alltid lika kul att träffa alla.
Onsdag var en kall och regnig dag, men dock Skvaderns student så det vara bara att bita ihop. Kvällen bestod av mottagningar och en hejdundrande fest som slutade i att jag och min käre Dennis somnade mitt i ett samtal och vaknade på tok för sent på torsdagen för att hinna med guldtrofen, dessutom kändes det som om jag sprungit in i en vägg tidigare den morgonen, haha! Bara att bita ihop igen och dra på leendet och skynda ned på stan för att inhandla för mina flickors stora dag. Resten av dagen och kvällen var hektisk men så otoligt underbart och roligt!!!
Fredag var det upp tidigt för att köra bilen till verkstan kl 08.00, underbart?! Eller upp och upp, hade inte sovit mer än en timma innan..
Sedan åkte jag hem med papi och kastade mig ned bredvid mamma som hjälpte mig att somna in gott strax före 9 tiden. Klockan 1 kände jag att det var dags att kliva upp och göra något av dagen? Kvällen bestod av film och mys med Hanna, Alex och Martin och sedan en snabbis ned på Svenssons, men äntligen en lång natts sömn!
Löredag vart det lite hjälp åt mamma, ett besök hos farföräldrarna och en tredje ny klänning för veckan. Sedan middag och peppning för kvällen som blev helt underbar. Somnade på en soffa, vaknade halvsju, förflyttades till sängen och gick vid 10 tiden hem till Hanna för att äta frukost med dem och hämta bilen. Idag har jag endast hjälpt handikappade mamma med allt hon behöver hjälp med.
Hon har ju varit i en olycka med MCn och brutit bäckenbenet på 2 ställen, lilla lilla mamma...

Så som det ser ut nu kommer jag att befinna mig i Sundsvall hela Juli för att vara till den hjälp jag kan för kryckan!;)
Men imrogon vid 14 tiden rullar tåget tillbaka hem till Åre för ett tag, midsommar med långbord och snaps vankas och jag saknar mitt andra hem, Banhof Café, med alla dess flickor!

Tack så mycket för den här gången! Ni har varit underbara


wach my back so i`ll make sure,
youre right behind me as before.
yesterday, the night before tomorrow.
Dry my eyes so you wont know,
dry my eyes so I wont show,
I know youre right behind me.

Don´t you let me go tonight.





Tove Sand 
.


Kommentarer
Postat av: sus

diggar mitt gröna hår ;)

2008-06-17 @ 23:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback