Tillbaka i stekheta åre!

Det var med blandade känslor jag lämnade sundsvall strax efter 23 tiden i söndsgs kväll.. Allt jag längtat så mycket efter var förbi och nu längtar jag återigen.
Vi får se lite hur den här sommaren kommer att bli, både hoppas och inte att det ska lösa sig med jobb i juli, skulle vara så skönt att bara vara hemma, åka till sthlm och gbg och bara vara med alla jag vill vara med.
Så den här månaden gäller det att jobba gärnet!!! så att pengarna räcker till för ledighet.

Jag vet inte vad det är som drar mitt inre mot Sundsvall men något är det. Kanske bara det att jag har inte fått varit "hemma" på riktigt på så länge? Och alla som är där, alla nära och kära som jag endast kunnat prata med i telefon lite då och då. Och det slog mig verkligen hur fint det är där på sommaren, det är ju då man vill vara där!
Jag får helt enkelt göra det bästa av den här sommaren, jag menar, det är underbart här uppe, men jag älskar att höra staden röra sig en bit från min trädgård i sundsvall, jag älskar när det är ständig rörelse omkring mig men jag kan samtidigt gå undan från det.
Det är nog den bekanta känslan och tryggheten som gör att man känner sig hemma, att man känner att man kanske tillhör staden, men av tidigare erfarenhet så är det ju bara för stunden, för ett tag ?

Till hösten far jag nog tillbaka till sthlm, det är hemma på riktigt, och där kommer jag att påbörja mitt utbildande, känner att det är i god tid att sätta igång med det man vill göra istället för att bara åka runt till tusen olika ställen och bara vela.

Nä, nu ska jag göra lite planering över jobb och semester. Sundsvall ett antal gånger, sthlm några svängar och ett försök till gbg. Och en eventuell utlandsresa!

Tried to turn my spring to fall


Med kärlek,
Tove

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ha en bra dag! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback