Efterfest med norska dansband

Ja herregud!
Igår var tröttdagarnas tröttdag!
Jag vaknade i lugn och ro vid 11 tiden igår men tog mig inte ur sängen förrän vid 2 snåret då gymmet öppnade.
Upp och iväg för ett kort men intensivt pass och sedan längtade jag efter en solning, men vafan! -Vi tar tyvärr inte kort för det, man måste ha med sig 10or....
-SUCK, sa jag och klev ändå med rätt så lätta steg ned till byn för att inhandla någon slags mat. Det blev en salig blandning eftersom klockan var mycket och min stackars mage hade inte fått något annat än vatten.

Resten av eftermiddagen och halva kvällen bestod av tv tittande och halvsovning i soffan tills Gabbi, Anna och Carro dök upp strax före 22. Lite vin och skitsnack och en överpeppad Anna han vi med innan vi susande ned på Dahlboms som i stort sett var folktomt. En flarra vin beställdes in och helt plötsligt var den slut och Dahlboms var knöckfullt! En massa studenter kom i rätt så runda former nerramlandes från sin bal och det kändes som om större delar av byn infann sig igår. Så det firade vi med lite drinkar, daquaries, mmmmmm!

När det började luta mot stägning och hemgång för att sova så växlade det snabbt över till efterfest hemma hos mig. Så in i bilen och ett rääääcer lopp hem till mig sen var det bara att plocka fram spriten och på med eventuell musik, men där, DÄR hittade vi en norsk kanal som spelade norsk dansbandsmusik, dessutom var det musikvideor! Det var nog det roligaste och sjukaste vi någonsin hade sett konstaterade vi och satt och fnissade länge.
Runt halv 4 tiden fick jag krypa ned och somna sött till fåglarnas kvitter och ett dovt ljus som tittade in på sidan av gardinen. Då somnade jag gott för det känndes verkligen som att nu, nu är sommaren på gång!

Vi ses om en sådär 10 dagar!
/Tove Sand

Kommentarer
Postat av: Kate

JAG LÄNGTAR EFTER DIG!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback