Kommer och går

Så kommer det alltid att vara, folk kommer och går i ens liv. Många av dem tog en del av en och bär den med sig hela livet, och de stannar i en själv också...
Man har olika relation till alla och så är det bara, varför ta skada av sådan som kanske bara gör dig gott?
Things happen for a reason, sen kan man ju disskutera hur många anledingar som helst, men ett faktum är ett faktum, punkt.

Ibland hinner man inte fundera eller tänka klart, och plötsligt står man där, förtvivlad och sprucken, ibland hinner det inte ens nå den gräns att det mer än känns för stunden men suddas sakta bort ur ens kropp, hjärta och sinne.
Det kanske låter kallt att säga att det suddas ut och att det försvinner, men varför gå runt och bära på smärta när man kan vara spritt språngande galen av lycka. Det missunnar jag ingen.

Dagen igår var sin dag, idag är det en ny dag och min lycka är kommen, kl 15.54 är hennes hand tillbaka i min. Den människa jag kommer att dela allt med, för resten av mitt liv. Den jag skrattar, gråter och är arg med, den jag delar med mig av varenda vrå i mitt hjärta, varenda tanke och varenda känsla och framförallt en ändlös lycka är äntligen i Stockholm, Sverige, Norden, Europa, Världen, Universum och sitter på ett tåg hem snart.

Tove

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback