Turning 20

Goddag!

Lilla stillsamma Åre... Alla har åkt nu, lilla Banhof är fullt av locals men inga slitna bakfulla sesongare sitter längre och sippar på en cola och frossar varma mackor och spelar yatzzy.. Det är lungt och stilla i byn, inte mycket som händer denna dömånad, maj.
Men vi tycker mest att det är skönt och njuter av att kunna slappna av lite på jobbet ist för att gå med ihoprynkade ögonbryn för att samtidigt fundera på hur vi ska få denna dag att gå ihop?
Dessvärre är det ju uppepå marknadsfakta, där är det samma gamla vanliga otrevliga och trevliga röster man möter i telefonluren. Vissa pratglada andra som väljer att inte säga något alls utan bara lägger på.

Jens, Elin och Ozzy åkte igår med släpet bakpå, vem vet när de kommer tillbaka? Och vem vet hur länge jag blir här? För nu iallafall, för sommaren. Men nu kommer Hanna hem, äntligen! Siktet är inställt på att jobba här, vara ledig mycket, vara med henne, spara pengar till mitt efterlängtade Tahoe och till min efterlängtade amerikan. Sedan ser vi? Ska byn ta ett hårdare tag om mig än det redan har och haft? Den som väntar, den ser...

Snart vankas födelsedagen, 7 dagar sedan är 12 maj och min tjugoårsdag ett faktum. Elin tyckte jag börjar bli gammal, jag menar på att 20 år, det är ingen ålder!
Men pappa börjar ju prata om att jag kanske borde börja plugga till nästa år? VA???? Jag, plugga? Nej nej.
Jag vill leva lite till först, njuta lite till och komma på vad jag vill med mitt liv innan jag ska sätta mig i någon tråkig skolbänk där jag inte ens får ha mössan på...

Nä, nu gassar solen utanför, en ny meny på banhof (fd lok&latte för det som undrar), anna med hilda och faktiskt lite hemlängt, för i slutet av maj kommer jag hem och gästar!:)

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback