Ett evigt kaos

Ständigt något som pågår i denna stad, och då menar jag inte "happenings" utan mer:
Hon är dum i huvet, vet du vad han sa i helgen, vet du vem som hånglade med bla bla blaaaa.
Vissa saker förändras aldrig. Detta har pågått bra länge i denna stad, folk smutskastar varandra till höger och vänster utan egentliga anledningar. Vissa saker kan man förstå men andra inte. Saker som sker och att det inte är någon du känner, de händelserna ska man ge blanka fan i. Visst, det kan vara jätteroligt att sitta och skvallra med tjejkompisarna, men jag börjar tycka att det är rätt ointressant. Iallafall om de berör folk som jag inte ens är bekant med.

Efter några veckor i min ändå så kära hemmastad så känner jag längre inte igen dess melodi, förutom när jag spenderar tid själv på cyckeln ute i solljuset, eller tar en promenad kring sidsjön, ligger med mami hemma i soffan, ja ni fattar. Eller klart jag känner igen, men det är inte längre en del av mitt liv, inte så som jag vill ha det. Jag vill numer ha mitt och du får gärna ha ditt. Jag vill ha mina nära och kära, inga fler inblandade.
Det är verkligen så mycket bättre att ha några få nära vänner än massa "kompisar". Det ger så mycket mer.

Ikväll tänker jag på Åre. Ikväll längtar jag till Åre. Jag saknar er och jag saknar byn. Ska vi ta en till tur tillsammans?

Åre en sommarkväll...

Tove

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback