Höst

Hösten är en härlig årstid, särskilt en sådan här dag när solen skiner och det är ljuvligt att vistas utomhus.
Hösten plockar fram så mycket färger, och faktiskt väldigt mycket inom mig.
Sommar, vinter, vår i all ära, men hösten är speciell.
Skönt när det börjar bli lite kyligare och man får dra på sig stövlarna och halsduken. När det skiftar i alla dessa naturnära färger.
När hösten kommer känns det alltid som om den kommer med något nytt. Känns som att snart väntas något. Och hösten har alltid varit händelsernas årstid för min del.

Under hösten så lugnar sig sommarhetsen om fest, lovande ljusa nätter, brunbrända ben, trimmade kroppar och det eviga flängandet. Det känns som om att alla tar ett kliv tillbaka och bara är. Bara accepterar att vi går mot gråare och mörkare tider återigen. Jag känner mig avslappnad.
Det ända jag saknar denna höst är en famn. Visst jag har många nära och kära i min omgivning, men jag saknar den famnen. Den som jag ännu inte hittat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback