Sista dagen

mitt hjärta blöder idag.
Imorse när jag vaknade så skiner solen och himlen över Åre by är knallblå.
Varför ska jag ens härifrån?
Jo just, anledningar poppar upp i huvudet och jag kommer på varför.
Men frågan är, ska jag verkligen åka till Bath/Bristol och lämna allt detta bakom mig?
Eller ska jag försöka jobba lite smått hemma i Sundsvall tills slutet av oktober och sedan ta mig upp igen?
Jag har ju jobb, och bostad ska inte vara något problem.

Jag är kluven, förvirrad och vilsen i vad som är rätt. Men finns det verkligen något som är rätt, finns det något som är fel?
Är det något som blir bättre än det andra?
Jag vet inte det jag.
Jag vet ingenting. Det ända jag vet är att jag inte vill vara i Sundsvall längre än nödvändigt, vad ska jag där och göra?

Jag behöver ett tecken, och jag funderar på om denna dag gett mig ett, jag tror faktiskt det.

Vi får se...

Tove

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback