Once upon a time...

Är hemma från mitt sagoland. Mitt kära Sevenoaks var oförändrat och underbart! Min älskade familj är fortfarande de mest underbara och mina kära små skitungar växer men är desamma. Att åka därifrån var en pina, men snart åker jag tillbaka igen skulle jag tro.

I lördags när jag anlände stog Paul och väntade på mig och vi stressade hem i mini coopern, i spöregn såklart.. Jag höll på att svimma när vi sick zackade mellan bilarna på motorvägen utan att egentligen se ut genom rutan. Väl hemma i Greenacre dumpade jag grejerna, hälsade på nya aupairen, Sofia, och hennes vän som var på besök, fixade mig lite och tog taxi upp till Oak Tree eftersom C & C inte var hemma och barnen sov. Uppe på puben hade inget ändrats och Paul och Rob väntade troget på mig i baren! Alla andra var iväg på annat eller som en viss liten fjant som satt hemma och tröck, haha! Men vi härjade på i vanlig takt och det slutade med att vi satt med varsin pitcher och ett halvmeters sugrör och sörplade!! Pimms och lemonad såklart, även fast bartendern skrattade lite åt mig eftersom jag är den enda som vill ha Pimms i nov/dec, haha!
När det var stägningsdax tog jag taxi hem igen och slockande på 2 röda. 7 h senare vaknade jag av en liten fröken som skrek rätt ut utanför min dörr, hon ville såklart komma in men fick inte för mamma eftersom jag sov! Jag som saknat dem allt för mycket klädde direkt på mig och kilade ned, då blev det kramkalas och presentöppning.
Resten av morgonen och förmiddagen pysslade vi bara på hemma och busade. Sen när Colm kom hem från Irland vid 1 tiden åkte vi upp till stan och åt lunch på Strada, det var lika gott som vanligt och det känndes som om jag aldrig lämnat dem!
Eftermiddagen spenderade jag med Paul och Caitlin innan jag åkte hem och däckade i soffan tillsammans med C&C till X-factor.
Måndag morgon klev jag upp 7 med barnen och följde med dem till den nya skolan som de ville visa upp. Resten av förmiddagen slappade jag hemma och åkte till Sainsburys med Sofia, sa hejdå till Caitlin och packade ihop mina grejer. Sedan var det dags att hämta de små liven från skolan och åka på playdate med alla de andra svenskarna. Men vi droppade först Sam hemma hos Axelssons så jag fick träffa Sara, Emma och William och sen var det full rulle hemma hos Ulrika. Jätte kul att träffa alla igen!!
Efter ca 2 h där hemma så var det dags för mig att säga hejdå till alla och ta mitt pick och pack in till London för att hälsa på Pauline. Sorgligt att säga hej till barnen och Charlotte men jag lovade dem att komma snart igen.

Pauline mötte jag inne vid tottenham court och vi handlade lite middag och vin på sainsburys innan vi åkte hem till henne och tog igen lite förlorad tid. Sedan svirade vi om och åkte in på hennes job, The Hope en pub precis mitt i hjärtat av London. Där var hennes chef, hans tjej och en kille som också jobbar i baren, Martin. Så vi tog några drinkar innan vi gick vidare till nästa pub. Där träffade vi ägaren till en av pubarna längre ned på gatan så efter de stängde på den vi var på gick vi dit en sväng. Sedan skulle vi vidare på nån klubb, men inget var öppet.. allt höll på att stänga. Halv 2 en måndag, i en av världens storstäder... tråkigt, men vi hade ingen lust att betala ca 25 pund för att gå in på nått riktigt flashigt ställe där det knappt kommer vara nå folk. Så vi styrde hemmåt igen.
Pauline och jag missade precis bussen så vi var tvugna att stå ute i kylan i en halvtimme till. Och jag kan säga att det var smäll kallt!!! När det väl blir kallt där så blir det freezing! Så nu är man super förkyld...

Tisdags klev pauline upp tidigt för hon skulle till jobbet och jag sov vidare till halv 12 tiden. Då åkte jag in till hennes jobb och började dagen med en Pimms och lemonad, är man på semester så är man ;) Käkade även lite lunch och surrade på fram till hon slutade vid 3. Så kilade vi bort till Oxford och Topshop. Det fick bli ett superfint linne med lite paljetter och grejs, mer hann vi inte med innan vi tog bussen till Victoria och det var dags för mig att bege mig hemmåt sverige igen ... Sorgligt, men hon och jag ses ju snart igen hemma i Sundsvall.

På vägen hem så slog min förkylning ut rejält och nu sitter jag här, knaprar alvedon, halstabletter, hostar, nyser och snorar. Jiippiiie... Inatt sov jag 12 h och det kommer bli så ikväll med. Såfort jag kommer hem från jobbet blir det säldykning ned i sängen. Måste få all sömn jag kan nu eftersom i helgen är det späckat schema igen.. Mormor kommer, Melika fyller år, Pappa kommer också, och så ska jag försöka spendera massa tid med madde också. Knappt hunnit vara med henne senaste veckorna..

Love

Kommentarer
Postat av: Johanna

Aah, jag MASTE fa folja med dig till London snaaart! Sneeeella ;P

Postat av: Johanna

Aah, jag MASTE fa folja med dig till London snaaart! Sneeeella ;P

2009-12-04 @ 05:26:00
URL: http://makingmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback