under construction

Oj, nu small det till och det är klart.
Jag är livrädd samtidgt som jag är förväntansfull. Hej livet, nu är jag tillbaka på ruta 1 och vill starta om. Hur gör man?!?!
Efter att ha levt i en skyddad värld med min familj i england i 10 månader så glömmer man lätt bort hur det fungerar i vuxenlivet. Det enda jag vet sen förut är att jag är en mästare på att leva med princip noll kr i fickan.

Jag har alltså fått jobb och ska skriva kontrakt på lägenheten vid hammarbyhöjden på fredag. Jobbet är på skånegatan, en kldäbutik som heter Holmqvist och påminner mkt om butiken på Götgatan där jag tidigare jobbat och förmodligen kommer jobba lite grann framöver. Förhoppningsvis en hel del, vi håller på att kolla över alternativ.
Lägenheten är stor och jag bestämde mig för att skaffa inneboende. Så nu flyttar jag, Elin och Zach ihop! Elin bodde i London samtidigt som mig och Zach är hennes fästman från USA. Men nu bor de båda i Sverige och letar precis som mig bostad. Så vi hjälper varann lite på traven, de får någonstans att bo och slipper pendla från Norrtälje flera ggr i veckan och jag får råd med hyran. 1000 kr är det ända vi behöver pysta ut var i månanden, för en 2a på hammarbyhöjden!!!!!!!!!!! Dock får vi ju inte bo där föralltid, det är rivningskontrakt eftersom lägenheterna såsmorningom ska renoveras. Så vi får mysa till det där sålänge med vår uråldriga spis och kylskåp ;) Efter några månader hoppas jag på att få flytta tillbaka till min gamla lgh i Sandsborg, som just nu håller på att totalrenoveras!!

Så nu blir det till att packa ihop lite grejer och styra hemmåt sundsvall för att plocka ihop mina tillhörigheter återigen och ta med lasset hit ned tillsammans med mamma och pappa! Säng måste köpas ny och massa smålock att göra lägenheten hemtrevlig med.
Men först ska jag mysa någar dagar till och börja på mitt alldeles nya jobb! Fredag kväll styr jag hem mot norr. Jag måste erkänna att jag längtar, litegrann!:)

Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback